דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי וייעוץ זוגי - איך להתמודד עם הבעיות 

מאת    [ 25/05/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2924 פעמים ]

מקובל לחשוב כי טיפול זוגי הוא מוצא אחרון לפני שמחליטים להתגרש, והוא מבטא רצון הדדי של בני הזוג להציל את מערכת היחסים שעלתה על השרטון. אמנם הגדרה זו אכן קולעת בחלק מהמקרים, אך חשוב להבין כי טיפול זוגי מעניק מענה לקשת רחבה של סיטואציות בחיי המשפחה הדורשות התייחסות מקצועית, ולא תמיד מדובר בביטוי הדדי של שני בני הזוג.

האם אנחנו זקוקים טיפול זוגי?

התשובה לשאלה הזו טמונה בתוך נפשו של כל אחד ואחד מכם. ייעוץ זוגי נובע מתחושה מתמשכת של מעקה שמרגיש אחד מבני הזוג או שניהם. מועקה זו יכולה לנבוע מהיבטים שונים הקשורים בחיי המשפחה, כמו למשל פרנסה, שגרה שוחקת ואפילו קשיים בחדר המיטות. אם מקורה של הבעיה היא במסגרת המשפחתית, ולאו דווקא הזוגית, אז יש מקום לשקול קבלת טיפול משפחתי ולא רק ברמה הזוגית.

חשוב לזכור כי טיפול זוגי עשוי רק להועיל ולסייע לבני הזוג להגיע לתובנות חדשות שיתכן שלא היו מגיעים אליהן ללא סיוע מקצועי. בדיוק כשם שנהוג להזעיק איש מקצוע לצורך תיקון מכשיר חשמלי או רכב למשל, כך חשוב לראות גם במערכת הזוגית, על אף שהיא מורכבת יותר מכל מנגנון מכני, יעד לתיקון ואתחול מחדש.

כיצד בוחרים מטפל זוגי מתאים?

בימינו מטפל זוגי הפך למושג פרוץ, וכתוצאה מכך אנשי מקצוע רבים שאינם אוחזים בהכשרה המתאימה נוהגים לאמץ נוצות שאינן שלהם. הדעות לגבי מיהו מטפל זוגי מתאים הן מגוונות, אך ככלל, חשוב לבחור במטפל זוגי שהוא עובד סוציאלי או בתור פסיכולוג קליני בהכשרתו.

המלצות אודות מטפל מתאים ניתן למצוא במסגרת פורום טיפול זוגי באינטרנט או מחברים משותפים שחוו משבר והצליחו להתעלות עליו באמצעות טיפול זוגי. עם זאת, חשוב לוודא שאינכם מתייחסים להמלצה כזו בגדר תורה מסיני, שכן הדינאמיקה הטיפולית היא מאוד עדינה ואינדיבידואלית, ולכן מי שעזר לחבריכם לא בהכרח יוכל להציל גם את חיי הזוגיות שלכם.

הגיעו למפגשים בראש פתוח

הכלל החשוב ביותר בעת בחירת ייעוץ זוגי, נוגע לשמירה על ראש פתוח ורצון לספוג את הכלים שניתנים במהלך הפגישה. מטפלים זוגיים נוהגים ליישם שיטות טיפול שונות על בני הזוג, ומאחר שיש אינספור שיטות טיפול מקובלות, אין לדעת איזו שיטה תתאים לכם עד שתתנסו בה בעצמכם.

אין מניעה שתלמדו על שיטות הטיפול השונות בעצמכם עוד לפני הפגישה, אך מומלץ שלא תתקבעו על שיטה מסוימת מבלי שתתנסו בשיטות אחרות. במידה ובחרתם במטפל זוגי אשר עמו אתם מרגישים בנוח, עליכם לסמוך עליו שידע להתאים לכם טיפול זוגי מתאים.

פעמים רבות בני זוג מגיעים למסגרת של ייעוץ זוגי בגישה סקפטית או שלילית, ומרגישים כי חובת ההוכחה מוטלת על המטפל שבו בחרו. אם אחד מבני הזוג אינו מוכן לשתף פעולה, עליכם לנסות לשכנע אותו לקחת חלק בטיפול בנועם, בגישה חיובית וללא ביקורת או התרסה.

ומה אם זה לא עובד?

עליכם להיות מודעים לעובדה כי גם אם תחליטו להגיע לטיפול הזוגי בגישה חיובית, יתכן שלא תוכלו להציל את הזוגיות שלכם. טיפול זוגי לא מהווה עירבון לזוגיות מוצלחת ולכן אם הרגשתם שמיציתם את הטיפול ולא הגעתם לתוצאות הנדרשות, או שאינכם מרגישים בכימיה עם המטפל הזוגי, זו לא בושה להחליט כי טיפול זוגי לא תרם לכם, ולהתמודד עם ההשלכות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב